29. januar 2009

ENDELIG 18!


(Bilde 1: surpriseparty på 16 årsdagen min)
(Bilde 2: kakestykke og gratulasjon på 17 årsdagen min, fra ei i klassen)
(Bilde 3: resultatet av en fest jeg har hatt, som endte med fullesyke fisker i akvariet og knuste ølflasker på gulvet)


På søndag, 1 februar, fyller jeg endelig 18 år! Dagen jeg har venter på siden konfirmasjonen. Dagen jeg endelig kan gjøre (nesten) hva jeg vil! Jeg kan stemme ved neste valg, jeg kan ta sertifikatet, jeg får lønnsforhøyelse, jeg kan kjøpe alkohol, jeg må ikke ha tillatelse/underskrift av foresatte for alt jeg skal foreta meg, og mye, mye mer...

Mange foretrekker nok en stor fest, med et stort lokale, mye alkohol, der både kjente og ukjente er invitert. På slike fester ender det som regel opp med at bursdagsbarnet våkner dagen etter, med skallebank, et lokale som må vaskes, ødelagte ting som må erstattes og ikke minst mange glemte episoder som skjedde i løpet av natten. Jeg har hatt et par slike fester selv, hjemme i kjelleren, og jeg kan fortelle at det ikke er særlig gøy å måtte rydde opp etter alle etterpå, særlig etter guttene.

Siden jeg tross alt fyller året på en søndag, bestemte jeg meg for å feire med venninner på fredag. Når det kun er jenter til stede blir det nok ikke så mye rot, og ting kan gå litt roligere for seg. Vi skal ha taco og sprette champagne! På søndag skal jeg ha familieselskap. Jeg skal tilbringe dagen med min mor, søster, mormor, morfar, onkel, tante, søskenbarn og kjæreste. Det vil bli servert pizza, kaker, kaffe og brus.

Jeg ser frem til helgen og håper på mye moro sammen med venner og familie!

Ingen kommentarer: